Telefonie: aankoophulp

Vragen waarmee de juiste telefonie hardware en software kan worden gekozen

Dit zijn de stappen die nodig zijn om de juiste modules en hardware te kiezen:

  • Wat is het koppelvlak? (ISDN/Qsig, SIP). Voor ISDN en QSig is voice-hardware nodig EN voice-software. Voor SIP is alleen speciale SIP voice-software nodig.
  • Op hoeveel lijnen moet Nerve Centre gelijktijdig personen oproepen? Let wel: als een opgeroepen persoon in een conferentie wordt geplaatst wordt dat telefoniekanaal bezet gehouden totdat die persoon klaar is met het groepsgesprek. Het aantal lijnen mág lager zijn dan de voice-hardware aan ruimte biedt.
  • Alleen ingeval van QSig: zijn er speciale QSig features nodig? Dan moet de bijbehorende Nerve Centre QSig features licentie worden aangeschaft.
    Natuurlijk kan Nerve Centre veel grotere groepen oproepen dan het aantal telefonielicenties dat wordt aangeschaft, maar het duurt daarmee langer tot de laatste persoon bereikt is.
  • Is er een conferencing-licentie nodig? Kies het aantal licenties van het totaal aan deelnemers dat gelijktijdig aan groepsgesprekken deel moet kunnen nemen. Deze licentie is additioneel op de telefonie kanaal-licenties.
  • Zijn de aanwezige telefoontoestellen wel geschikt? Lees de tips over toestelgebruik.
  • Zijn er bijzondere configuraties gewenst? (bijv. 2 verschillende koppelingen)? Neem dan contact op met een Nerve Centre consultant voor de juiste oplossing.
  • Bepaal wat de consequenties zijn voor de server(s) waarop Nerve Centre® geïnstalleerd wordt. Per voice-hardware kaart is een vrij PCIe slot nodig. Bij gebruik van SIP is een virtual server een mogelijke oplossing. Lees meer over gebruik van virtual servers.