Telefonie: Alarmen starten per telefoon

Er zijn 4 varianten om telefonisch een alarm te starten

1. Nerve Centre neemt aan en spreekt een instelbare boodschap uit, hierna wordt direct het alarmscenario gestart en de verbinding met de melder wordt verbroken

2. NC neemt aan, vraagt om een alarmboodschap in te spreken en af te sluiten met #. Hierna start het alarm en wordt de verbinding met de melder verbroken

3/4 Bovenstaande opties, maar de verbinding wordt niet verbroken en de beller komt in een conferentie met de gealarmeerde en bereikte personen.

Voor optie 3 en 4 is conferencing nodig.

Een alarmscenario per inbelnummer

Het nummer dat aangekozen wordt bepaalt het alarmscenario dat gestart wordt. Met een voorkeuzetoets kan snel gekozen worden. Echter: als er veel telefonische scenario's gestart moeten worden resulteert dat in nogal wat verschillende nummers.

Het is mogelijk om achter 1 alarmnummer meerdere scenario's aankiesbaar te maken via een keuzemenu. Neem hiervoor contact met een Nerve Centre consultant.

Telefonisch starten van iedere soort alarmafhandeling

Optie 1 die hierboven is beschreven biedt de mogelijkheid om niet alleen telefonisch te alarmeren, maar ook om bijvoorbeeld SMS berichten te versturen, een digitaal contact te openen of te sluiten. De meest gebruikte configuratie is echter dat telefonisch gestarte alarmen ook leiden tot telefonische alarmoproepen. Met name de mogelijkheid om een actueel alarmbericht in te spreken én de mogelijkheid van conferencing zijn daar de oorzaak van.

Meer informatie: