Telefonie: Hoe werkt het?

NerveCentre® telefoniemodules werken zowel met telefooncentrales als ook rechtstreeks op een openbaar telefonienetwerk. Voor sommige interfaces is extra hardware nodig (een insteekkaart waarop de telefoonlijnen worden aangesloten).

Telefonisch alarmen starten

Een manier om alarmen te starten  is per telefoon. Men belt een alarmnummer, er wordt eventueel gevraagd om een alarmbericht in te spreken en vervolgens worden de juiste personen opgeroepen. Deze personen horen de vaste teksten of de zojuist ingesproken alarmtekst. In andere gevallen resulteren telefonisch gestarte alarmen in het oproepen van een groep personen via bijv. SMS, of wordt er bijvoorbeeld een aantal contacten gesloten/geopend.

Telefonisch alarmberichten ontvangen

Iedere telefoon kan gebruikt worden om Nerve Centre alarmgesprekken te ontvangen. Zo'n alarmgesprek komt binnen als een 'normaal'´╗┐ gesprek. De gebelde persoon hoort het vaste alarmbericht en/of een zojuist ingesproken alarmbericht. Daarna kan die persoon aangeven of hij/zij kan komen. Ook is het mogelijk om personen die bereikt zijn in een groepsgesprek (conferencing) te plaatsen.

 

Meer informatie: