Nerve Centre onderhoudsvormen: van kantoortijden tot 7x24
Nerve Centre® systemen bestaan uit hardware en software die zo robuust mogelijk zijn ontwikkeld. Om Nerve Centre® verantwoord te kunnen blijven gebruiken wordt door nagenoeg alle organisaties die Nerve Centre® aanschaffen een onderhoudscontract afgesloten meestal in samenwerking met de serviceorganisatie van de verkopende partner.
Continuïteit
Nerve Centre® vervult bij veel organisaties een belangrijke rol in primaire en/of secundaire bedrijfsprocessen. Ook al is het bij sommige toepassingen (zoals ontruimingsalarmering) goed nieuws als ze nooit optreden; het wegvallen van NerveCentre® is vergelijkbaar met een defecte reserveparachute: herstel is zo spoedig mogelijk gewenst.
Zekerheden
Iedereen weet dat het te laat is om pas een inboedelverzekering pas af te sluiten als het huis al brandt. Dit is ook van toepassing op Nerve Centre®; het afsluiten van een onderhoudscontract vanaf de dag van levering biedt uw organisatie zekerheden die passen bij calamiteitensituaties.
Respons
Een onderhoudscontract biedt uw organisatie garanties over hoe
snel een deskundig medewerker van New Bridges een eventuele storing
zal onderzoeken en verhelpen.
U kunt kiezen op welke tijdstippen storingen aangemeld kunnen
worden en wat de respons tijd is.
De verschillende contractsvormen die worden aangeboden variëren
qua service-uren en responstijd: van service tijdens kantooruren
met een responstijd van maximaal 4 uur tot continue service (7x24
uur) met een responstijd van maximaal 1 uur.
Herstel
Uiteraard wordt een storing zo spoedig mogelijk verholpen. Om nog meer zekerheid over spoedig herstel te hebben, kunt u kiezen voor contractsvormen met een herstelgarantie van maximaal 4 of 8 uur.
De 'Geen zorgen' garantie
De standaardgarantie op hardware en software is meestal
onvoldoende om die continuïteit te kunnen waarborgen die veel
klanten wensen. Met een onderhoudscontract sluit u feitelijk een
'gouden' garantie af: alle hardware, software, voorrijkosten,
werkuren etcetera vallen onder het contract mits de storing in het
systeem zelf is ontstaan (intrinsieke oorzaak).
Zogenaamde 'extrinsieke' oorzaken (onder andere waterschade,
blikseminslag en brand) vallen weliswaar niet onder het contract,
maar met een onderhoudscontract zijn de herstelkosten lager en is
de hersteltijd aanzienlijk korter dan zonder contract.
Betalen voor wat u krijgt
De kosten van een onderhoudscontract zijn gerelateerd aan de hardware en software (en het eventuele maatwerk) zoals die door u zijn aangeschaft. U betaalt dus nooit voor 'loze' garanties of niet van toepassing zijnde zekerheden.
Nerve Centre® groeit vaak mee met de organisatie. Dit betekent uitbreidingen in hard- of software. Deze worden altijd direct opgenomen in de zekerheden van een lopend onderhoudscontract.
Snelle respons: de snelweg zonder files
In alle gevallen leggen specialisten van New Bridges via remote
support zo spoedig mogelijk contact met de systemen waarvoor een
storing is aangemeld. Vaak gebeurt dit al binnen enkele minuten na
een telefonische melding, waardoor snel duidelijk kan zijn welke
maatregelen genomen moeten worden. Als het nodig is ter plaatse
hardware of systemen te vervangen, wordt de snelste oplossing
gezocht in overleg met onze partners. Soms gebeurt dit met eigen
personeel, andere keren is een koerier een snellere
oplossing.
Hoe dan ook, onze hoofddoelstelling is altijd: u als klant zo
spoedig mogelijk te helpen.
Spare-kit
Afhankelijk van het gekozen contract kan een spare-kit
noodzakelijk zijn om snel herstel altijd te kunnen garanderen. De
samenstelling van zo'n spare-kit is afhankelijk van de situatie. In
het ene geval bestaat een spare-kit uit alle kritische onderdelen
die mogelijk defect kunnen gaan (denk aan harddisks,
processorventilatoren of zelfs een compleet systeem), terwijl in
andere gevallen een kant en klare reserve harddisk afdoende
is.
Als u een offerte aanvraagt voor een onderhoudscontract met
herstelgaranties, geeft New Bridges aan wat de kosten van de
benodigde spare-kit zijn. Vaak is hiervoor kort overleg nodig
tussen New Bridges en een verantwoordelijke vanuit de
klantorganisatie.
Incourantie risico: wat is dat?
Incourantie risico is het risico dat bij een storing een onderdeel vervangen moet worden wat tot gevolg heeft dat ook andere (niet defecte) onderdelen vervangen moeten worden. Lang niet altijd zijn dit soort risico's afgedekt. Alle Nerve Centre® onderhoudscontracten bieden echter wél de garantie tegen incourantie risico.
De contractsvormen: passend voor iedere situatie
New Bridges biedt u 5 verschillende contractsvormen aan. In alle contracten zijn bij intrinsieke storingen de kosten voor materialen, werkuren, transport en incourantie inbegrepen.
Standaard Kantoor - het basis
onderhoudscontract.
Tijdens kantooruren worden storingsmeldingen aangenomen en
afgewikkeld. De maximale responstijd bedraagt bij een grote storing
(major) 4 uur.
Deze contractsvorm is ideaal voor organisaties die Nerve Centre®
toepassen tijdens kantooruren en waarbij een storing buiten
kantooruren niet bezwaarlijk is.
Standaard Continu - fulltime
service.
Grote storingen kunnen 7x24 uur worden gemeld waarna New Bridges
binnen maximaal 4 uur in actie komt.
Dit contract is geschikt voor organisaties die Nerve Centre®
gebruiken voor toepassingen die ook buiten kantooruren noodzakelijk
zijn, maar die niet dermate kritisch zijn dat een herstelgarantie
noodzakelijk is.
Comfort Kantoor - gegarandeerde hersteltijd tijdens
kantooruren.
Bij dit contract zijn de garanties voor responstijd en hersteltijd
scherper: binnen 2 kantooruren na melding wordt gegarandeerd
gewerkt aan een gemelde storing. Bovendien geven we de garantie dat
de storing binnen 8 kantooruren is verholpen.
Deze vorm is ideaal voor organisaties die de garanties van het
basis onderhoudscontract 'Standaard Kantoor' niet scherp genoeg
vinden.
Comfort Continu - gegarandeerde hersteltijd
7x24.
Dit contract is de fulltime variant van 'Comfort Kantoor'. Binnen
2 uren na melding (7x24 uur) wordt gegarandeerd gewerkt aan een
gemelde storing. Bovendien wordt de garantie gegeven dat de storing
binnen 8 uren verholpen is.
Deze contractsvorm is geschikt voor organisaties die Nerve Centre®
inzetten voor taken die zowel een hoge beschikbaarheid vereisen als
een overzichtelijke korte 'downtime' bij storingen.
Comfort Continu Plus -
topzekerheid.
Dit contract biedt maximale zekerheidsgaranties: binnen 1 uur na
melding wordt gewerkt aan het oplossen van de storing (7x24 uur).
Bovendien garanderen we dat de storing binnen 4 uur na melding
verholpen is.
Dit contract is de perfecte oplossing voor organisaties die Nerve
Centre® inzetten voor taken die een zeer hoge beschikbaarheid
vereisen waarbij het maximaal haalbare voor wat betreft snelle
responstijd en korte hersteltijd gegarandeerd moeten
zijn.